Konversio
Tässä blogipostauksessani mietin, että miten MTIn (matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin) verkkosivujen konversiota voisi parantaa.
MTIn porukkaa ystävänpäivätunnelmissa
Konversiohan tarkoitti sitä, että kävijä toteuttaa sivustolle asetetun tavoitteen. Konversioprosentti tarkoittaa tällaisten kävijöiden osuutta kaikista kävijöistä. Koulutus- ja tutkimusorganisaation verkkosivustojen tavoite on positiivisen mielikuvan herättäminen nykyisten ja potentiaalisten yhteistyötahojen, opiskelijoiden ja työntekijöiden silmissä, ja se, että opiskelijat hakevat opiskelemaan, parhaat tyypit töihin ja muut sidosryhmät haluavat tehdä yhteistyötä kanssamme.
5 tapaa parantaa MTIn verkkosivujen konversiota:
1. Kuvia ja elämänmakuisia tarinoita ihmisistä (opiskelijoista, henkilökunnasta) ja toteutuneista yhteistyöprojekteista
2. Verkkosivut myös englannin kielellä
3. Blogi, jolla kuukausittain vaihtuva kirjoittaja
4. Twitter -syötteet (esim. MTIn henkilökunta)
5. Helppo ja mukava tapa kysyä mieltä askarruttavista asioista henkilöltä, jonka kuva ja puhelinnumero, sähköpostiosoite tai FB-kontaktit etusivulla.
Uskon, että näillä pienillä keinoilla, voisimme parantaa konversiota ja
- isompi osa kävijöistä päätyy asiakkaiksi ja
- luottamus brändiin lisääntyy.
Näyttää niin helpolta, ainakin tähän aikaan yöstä. En löytänyt kaikkia kommenttejani, olisiko siihen jokin helpompi keino kuin käydä katsomassa kaikkien blogikirjoitukset?
VastaaPoistaNo vaikka näin: www.blogger.com - kirjaudu sisään - klikkaa blogisi nimi - vasemmalla näet rimpsun erilaisia vaihtoehtoja - valitse näistä kommentit - klikkaa - ja näet niiden kommentit, jotka ovat postauksiasi kommentoineet sekä myös omat vastauksesi niihin. Itse olen tehnyt näin, ehkä jollakulla on muukin vaihtoehto?
VastaaPoista" Koulutus- ja tutkimusorganisaation verkkosivustojen tavoite on positiivisen mielikuvan herättäminen nykyisten ja potentiaalisten yhteistyötahojen, opiskelijoiden ja työntekijöiden silmissä, ja se, että opiskelijat hakevat opiskelemaan, parhaat tyypit töihin ja muut sidosryhmät haluavat tehdä yhteistyötä kanssamme" onko tämä oikeasti riittävän tarkka tavoite?
VastaaPoista